??????????: ??? ??? ??? ?????? ??????????? ?? ?????????? ????

← Επιστροφή στο blog 23/03/2013
↑ URL: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_17/11/2012_501929 - Πηγή: ??????????
Σε ?ναν πιο φιλικ? προς το περιβ?λλον τρ?πο ζω?ς φα?νεται ?τι μας ωθο?ν οι... απεργ?ες. Οι πρ?σφατες στ?σεις εργασ?ας στα Μ?σα Μαζικ?ς Μεταφορ?ς ε?χαν ως συν?πεια οι ιστοσελ?δες, απ’ ?που οργαν?νεται το λεγ?μενο «car sharing» ? ελληνιστ? ο «συνεπιβατισμ?ς», να π?ρουν «φωτι?».

Πολλο? ?ταν οι εγκλωβισμ?νοι Αθηνα?οι που αναζητο?σαν ?ναν εναλλακτικ? τρ?πο μετακ?νησης και βρ?καν δι?ξοδο μ?σω Ιντερνετ. Συγκεκριμ?να, τις πρ?τες μ?ρες του Νοεμβρ?ου η σελ?δα του www.pamemazi.gr σημε?ωσε α?ξηση της επισκεψιμ?τητας 700%. Παρ?μοια η εικ?να και στο παλαι?τερο site του χ?ρου, το carpooling.gr.

«Στις απεργ?ες παρατηρο?με α?ξηση της κινητικ?τητας επιπ?δου 30% με 40%» εξηγε? στην «Κ» ο κ. Γι?ργος Σακελλ?ρης απ? το carpooling.gr. Η σελ?δα, που ξεκ?νησε να λειτουργε? στα τ?λη του 2005, ανεβα?νει στις προτιμ?σεις του κ?σμου ως απ?τοκος της ευρ?τερης οικονομικ?ς δυσπραγ?ας. Η ?νοδος της τιμ?ς της βενζ?νης και τα «τσιμπημ?να» τ?λη κυκλοφορ?ας μετ?τρεψαν το αυτοκ?νητο απ? απαρα?τητο «εργαλε?ο» κ?θε νοικοκυριο? σε μια μικρ? πολυτ?λεια. «Τα μ?λη μας ξεπερνο?ν πλ?ον τα 8.500 μ?λη σε ?λη την Ελλ?δα». Οι καθημερινο? επισκ?πτες αγγ?ζουν τους 3.000, «οι οπο?οι ?ταν λεωφορε?α και τρ?να τραβο?ν χειρ?φρενο γ?νονται μεμι?ς 5.000».

Στα επτ? χρ?νια λειτουργ?ας του εν λ?γω συστ?ματος πολλ? ?χουν, β?βαια, αλλ?ξει. «Τα πρ?τα χρ?νια οι “θαμ?νες” μας ?ταν ?νθρωποι που π?στευαν στην “καθαρ?” μετακ?νηση, ε?χαν ζ?σει στο εξωτερικ? και προσδοκο?σαν μια αλλαγ? νοοτροπ?ας στην Ελλ?δα», θυμ?ται ο κ. Σακελλ?ρης, «σ?μερα το σημαντικ?τερο κ?νητρο για να πληκτρολογ?σει κανε?ς το ?νομα της σελ?δας μας ε?ναι το οικονομικ?». Αντ?στοιχα, ?χει αν?βει και ο μ?σος ?ρος ηλικ?ας των χρηστ?ν: απ? ν?ους και φοιτητ?ς, σ?μερα π?σω απ? τις αγγελ?ες “προσφορ?ς” και “ζ?τησης” βρ?σκονται οικογενει?ρχες και στελ?χη επιχειρ?σεων, ?νθρωποι που κ?ποτε δεν θα διενοο?ντο να μοιραστο?ν το αυτοκ?νητ? τους. Ενεκα της αν?γκης, ?μως, και δεδομ?νου ?τι οι υπ?λοιποι επιβ?τες συνεισφ?ρουν στα ?ξοδα κ?νησης (βενζ?νη, δι?δια, πληρωμ? π?ρκινγκ), οι οδηγο? των Ι.Χ. γ?νονται ?λο και πιο «φιλ?ξενοι».

Παλαι?τερα αυτο? που αναζητο?σαν συνταξιδι?τη κινο?νταν εκτ?ς Αττικ?ς, συχν? ?καναν μηνια?α ταξ?δια, π.χ. Αθ?να- Θεσσαλον?κη, σε σταθερ? β?ση. Σ?μερα, ?μως, στις προσφορ?ς συγκαταλ?γονται διαδρομ?ς και μ?σα στην π?λη: Μοσχ?το - Πανεπιστημιο?πολη, Καλλιθ?α - Αχαρν?ς, Ελληνικ? - Ζωγρ?φου, Π. Φ?ληρο - Εξ?ρχεια, Αγ. Στ?φανος - Κηφισι? κ.?. «Τα προηγο?μενα χρ?νια οι μετακιν?σεις εντ?ς π?λεως αφορο?σαν το 55% των προσφορ?ν και το 45% αφορο?σε υπεραστικ? ταξ?δια, σ?μερα οι αναλογ?ες διαμορφ?νονται σε 70% εντ?ς του αστικο? ιστο? και 30% εκτ?ς» υπογραμμ?ζει ο κ. Σακελλ?ρης.

Υπ?ρχει και αξιολ?γηση
Ο θεσμ?ς, που πρωτοεμφαν?στηκε στη Γερμαν?α στα τ?λη της δεκαετ?ας του ’90 και γρ?γορα εξαπλ?θηκε σε ?λη την Ευρ?πη, ?χει αποκτ?σει πλ?ον γερ?ς ρ?ζες και στη χ?ρα μας. «Ο περισσ?τερος κ?σμος ?χει εξοικειωθε? με την ιδ?α και αναγνωρ?ζει τον συνεπιβατισμ? ως ?να ακ?μα Μ?σο» καταλ?γει ο κ. Σακελλ?ρης, «το σημαντικ?τερο, δε, ε?ναι ?τι πλ?ον θεωρε?ται ?νας αξι?πιστος και ασφαλ?ς τρ?πος μεταφορ?ς». Σε αυτ?, αναμφισβ?τητα, ?χει συμβ?λει η καθι?ρωση «αξιολογ?σεων» του κ?θε οδηγο? απ? τους συνεπιβ?τες και η αποστολ? «αναφορ?ν» για πιθανο?ς ακατ?λληλους οδηγο?ς. «Ωστ?σο, τ?τοια περιστατικ? ε?ναι εξαιρετικ? σπ?νια» επιβεβαι?νει ο κ. Σακελλ?ρης.

«Απ? το να οδηγ? μ?νος μου στην κ?νηση, προτιμ? να ε?μαι με παρ?α» λ?ει στην «Κ» ο 38χρονος Λευτ?ρης, που συνταξ?δεψε με δ?ο ?τομα απ? τα ν?τια προ?στια στο Μαρο?σι. «Ζο?σαμε στην ?δια γειτονι? και φοιτο?σαμε και οι δ?ο στην ?δια σχολ?, αλλ? δεν το ξ?ραμε» ομολογε? ο 23χρονος Ν?κος, που ανεβοκατεβα?νει πλ?ον εναλλ?ξ στην Πανεπιστημιο?πολη με συνομ?λικ? του. «Νι?θω ?τι αυτ? ε?ναι η ορθ? επιλογ?: εξοικονομο?με χρ?νο, χρ?μα και μει?νουμε την εκπομπ? ρ?πων».
Διαβάστε περισσότερα...